چرا داخل یخچال فریزرمان بیش از حد سرد است؟

دوشنبه 29 مهر 1398
21:49
آرش مویدی

هدف از طراحی یخچال‌ فریزرها ایجاد محیطی خنک برای غذاهاست. دمای مطلوب داخل یخچال باید حدود 34 تا 40 درجه فارنهایت و دمای فریزر هم باید حدود صفر درجه فارنهایت باشد.

بهترین راه برای مطمئن شدن از دمای مناسب یخچال و فریزر این است که ابتدا مطمئن شوید یخچال دماسنج دارد یا خیر. به این ترتیب همیشه از درجه دمای آن مطمئن خواهید بود و یا می‌توانید خودتان یک دماسنج داخل آن بگذارید تا با هر بار باز کردن درب یخچال دمای آن را ببینید.

دلایل مختلفی می‌تواند باعث زیادی سرد شدن یخچال و فریزر شود:

مشکلات جریان هوا

مشکلات کنترل سرد

تنظیمات اشتباه

مشکلات یخ‌زدایی

دریچه‌های مسدود شده یا نشتی درز‌ها

جریان هوای یخچال فریزر


وقتی آب و هوای گرم‌تر است، درجه حرارت در محفظه غذاهای تازه ممکن است کمی در بالای یخچال بیشتر باشد. این افزایش دما ممکن است موجب شود محفظه فریزر خنک‌تر از حد معمول شود. در یخچال های سایدبای‌ساید، هوا از طریق یک دریچه خروجی در بالای محفظه غذاهای تازه جریان می‌یابد و سپس از زیر فریزر به فریزر برمی‌گردد. سرما می‌تواند دوباره به زیر یخچال فریزربرگردد.

هوای مسدود شده در یخچال فریزر

جریان هوای مسدود شده می‌تواند منجر به بروز چنین مشکلاتی شود و باید برای تعمیرات یخچال سامسونگ اقدام کنید. حتما اطمینان حاصل کنید که دریچه‌های یخچال و فریزر مسدود نباشند. گذاشتن ظروف یا کیسه‌های غذا می‌تواند جلوی دریچه هوا فریزر را مسدود و جریان هوا را به طور کامل مختل کند.

دکمه‌های کنترل یخچال


اگر فکر می‌کنید تنظیم کنترل‌ها اشتباه است، هر دو را روی محدوده مرکزی تنظیم کنید و اجازه دهید مدت 24 ساعت بگذرد تا یخچال فریزربا تنظیمات جدید هماهنگ شود. در طول این زمان درب یخچال را زیاد باز و بسته نکنید. دماهای نهایی را یادداشت کنید. تنظیمات متوالی باید با این تنظیمات مطابقت داشته باشند.

اگر همه چیز در یخچال یخ می‌زند و یخچال بیشتر شبیه به فریزر است تا یخچال، و تنظیمات کنترل هم درست به نظر می‌رسند، این احتمال وجود دارد که مشکل ناشی از مشکلات جریان هوا باشد.

مشکلات کنترل سرد


دکمه‌های کنترل برای کنترل دمای یخچال فریزر، به کنترل سرد متصلند. با دقت جایی که این دکمه‌ها در آن نصب شده‌اند را بررسی کنید تا متوجه شوید چطور می‌توان اتصال آنها را جدا کرده و آنها را درآورد.

اینکار باید با دقت انجام شود تا به دیگر اجزای موجود در آن قسمت آسیبی وارد نشود. کنترل سرد یک سنسور درجه حرارت دارد که به آن متصل است و در نزدیکی پشت محفظه قرار دارد.

می‌توانید با دنبال کردن لوله‌ای که این دو را به هم متصل می‌کند، جای آن را پیدا کنید. کنترل قدیمی را با دقت با کنترل جدید عوض کنید. اینکار را با صبر و حوصله انجام دهید. در صورت نیاز از نمایندگی تعمیرات سامسونگ برای تعمیر یخچال فریزرتان کمک بگیرید.

تنطیمات یخچال فریزر


اگر درجه حرارت هنوز هم خیلی سرد است، کنترل هوا را به طرف سردکننده فریزر و یا گرم‌کننده یخچال فریزر حرکت دهید. اگر جهت گرما و سرما در کنترل مشخص نشده، به طور معمول به این صورت است: جهت عقربه‌های ساعت، یخچال گرم‌تر می‌شود، خلاف عقربه‌های ساعت، یخچال سردتر می‌شود. با چرخش جهت عقربه‌های ساعت، درب کوچکی که جریان هوا را کنترل می‌کند، بسته می‌شود. ممکن است این فرایند در یخچال فریزرشما متفاوت باشد، بنابراین باید با باز و بسته کردن دریچه، خودتان بررسی کنید. دریچه در قسمت عقب در سمت چپ بالای محفظه غذاهای تازه قرار دارد.

وقتی یخچال فریزر در حال کار کردن است، درب را باز و بسته کنید. درب را به طور کامل باز کنید باید بتوانید نسیم سردی را که از دریچه بیرون می‌آید تشخیص دهید.

برای اینکه اطلاع از خدمات پس از فروش سامسونگ داشته باشید با ما تماس بگیرید.


[ بازدید : 267 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به سام سرویس است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]